Algemene Informatie

Kerklaan 41
1251 JS Laren
Speelavond Vrijdagavond vanaf ca. 20:15 uur
(afhankelijk van programma: interne 20:30u/ Extern thuis 20:00u)
Jeugd van 19:00 tot 20:00 uur (aanwezig uiterlijk 18:55u)
Betalingen RABO IBAN / Bank nr. NL59 RABO 0334 9005 14
t.n.v. Penningmeester Larense Schaakclub
KvK nummer 40517177
Algemeen mailadres info@larenseschaakclub.nl
Contributie volledig lidmaatschap senioren (intern en extern) € 90,-
Contributie extern lidmaatschap senioren € 67,50
Contributie lidmaatschap jeugd

Intern: € 50,- / Intern + Extern: € 65,-
(cursusmateriaal € 4,50)

Zie verder contactinformatie, routepagina en de homepagina.

De Club in het kort
De Larense Schaakclub bestaat sinds 1906 en is daarmee één van de oudste verenigingen van Laren. Tevens behoort zij tot de oudere schaakclubs van Nederland. De club werd ooit opgericht in het roemruchte Hotel Hamdorff en is ontstaan in de kunstenaarsgemeenschap, die Laren als schildersdorp wereldfaam gaf.

Schaakclub Laren is een gemêleerde club, qua samenstelling en leeftijd. Naast schaken en het competitieve aspect, wordt ook het sociale aspect beslist niet vergeten!

De volgende link brengt u naar een artikel (op pagina 4) over de Larense Schaakclub uit het Laren Journaal van 14 augustus 2009. Via deze link komt u bij de privacy statement van de club.

Interesse/ Lid worden?
Uiteraard juichen wij nieuwe leden toe, ongeacht de speelsterkte, dus van beginnend huisschaker tot ervaren competitiespeler, ieder is welkom. De contributie van slechts 90,- per seizoen (voor volledig senioren lidmaatschap) en voor de jeugd slechts 50,-, voor jeugdleden die externe competitie spelen komt er €15,- bij. Indien u als senior alleen extern wilt meespelen geldt een tarief van 67,50 euro. Als u interesse heeft om lid te worden zijn er meerdere manieren om met ons in contact te treden. Middels een mailtje naar info@larenseschaakclub.nl, een telefoontje met de voorzitter de heer Paul Voortman via 035-5386596 of kom tijdens onze clubavond (elke vrijdagavond) vanaf ca. 20:20 á 20:30 uur de sfeer proeven in de bovenzaal van de ontmoetingskerk, Kerklaan 41 te Laren. U bent van harte welkom!

Competities en programma

Schaakclub Laren neemt in 2021-2022 deel aan de SOS-competitie voor het 8-tal en met 2 viertallen in de SGS competitie, tevens doet Laren mee met de sgs bekercompetitie waar het Larense team enkele seizoenen geleden de finale heeft bereikt! Het eerste achttal speelt dit seizoen in de 1e klasse van de SOS, na handhaving. Het eerste viertal speelt in de hoofdklasse SGS, het tweede viertal zal in de eerste klasse SGS uitkomen.

Naast de externe competitie wordt er een interne competitie gespeeld en is er het snelschaak- en rapid kampioenschap. Zie verder op deze site meer hierover.

De Larense Schaakclub organiseert doorgaans jaarlijks een dubbel schaaktoernooi in oktober, waarbij deel 1 bestaat uit kroegsnelschaken op maandagavond in 't Bonte Paard en deel 2 uit het rapid toernooi welke op een zaterdag gespeeld wordt. Wegens de corona maatregelen is dit toernooi twee seizoenen niet doorgegaan. De verwachting is dat dit toernooi in 2023 weer gespeeld gaat worden.

Tijdens de zomer blijft de schaakclub gewoon open, dan is er "zomeravondschaak" een meer vrijere en ontspannende invulling na een seizoen intensief schaken. Vaak wordt er dan voor wie wil meedoen een vriendschappelijk snelschaaktoernooitje gespeeld. Ook leden van andere clubs zijn deze avonden van harte welkom.

Jeugdschaak
Naast het seniorenschaak wordt er ook volop door de jeugd geschaakt bij Laren! De jeugdafdeling telt bijna 20 jeugdleden die het KNSB stappenplan doorlopen. Instromen is het gehele seizoen mogelijk voor nieuwe jeugdleden tot een maximum van 20 jeugdleden, momenteel is er geen plek voor nieuwe jeugdleden en wordt er gewerkt met een wachtlijst, proeflessen zijn wel mogelijk. U kunt één of enkele malen vrijblijvend langskomen om te kijken op een clubavond. Klik hier voor meer informatie over de jeugd. De jeugd speelt met 3 teams in de SGS jeugdcompetitie. De interne jeugdavonden duren van 19u - 20u. Externe wedstrijden duren tot uiterlijk 21u. Een intern lidmaatschap kost € 50,- en een volledig lidmaatchap (intern en extern) € 65,-.

Het gehele programma kunt u hier vinden.

De Website
Wij houden u op deze startpagina op de hoogte van belangrijke toevoegingen/vernieuwingen. Wij wensen u veel plezier met uw bezoek aan onze website. Voor suggesties, vragen of opmerkingen maar ook om op de mailinglist te komen (voor aankondigingen toernooien en evenementen) kunt u het volgende algemene mail adres gebruiken: info@larenseschaakclub.nl.

*** Kom leren schaken bij de Larense Schaakclub!! ***
- De Larense Schaakclub doet mee met Nederland schaakt - start met schaken!
-- Schaken Leren (beginners): Algemene informatie en aanmelden
-- Beter schaken (meer gevorderd): Algemene informatie en aanmelden